Gezond bananen brood

 

Ik was er al naar lang benieuwd naar, en nu heb ik er één gebakken, een gezond bananen brood. Je kan ook een bananen brood maken met roomboter en suiker, wordt het eigenlijk meer een cake, maar dit is de gezondere variant. Met ongebrande noten, en een vleugje honing. En ik moet zeggen, ik vind het heerlijk. Stukje bij je ontbijt, of lunch. Ik deed er 100 % pindakaas op. Super combinatie.Ook kan je blokjes appel, voor wat meer smeuïgheid, of bijvoorbeeld blauwe bessen aan je brood toevoegen. En waarom er tegenwoordig alleen maar 100 % pindakaas bij ons in huis komt. Als je leest op een pindakaas pot, 55 % pinda's. Wat is dan in godsnaam die andere 45 %? Precies, suiker en andere overbodige dingen. Dus hier alleen nog pindakaas met alleen pinda's. In het begin wennen, maar nu willen we niet anders meer.

 

Ingrediënten


3 bananen
150 gram amandelmeel
1,5 theelepel bakpoeder
3 eieren
snuf zout
2 eetlepels honing
1 handje ongebrande noten ( hazelnoten, walnoten, pecannoten, amandelen )
snuf kaneel

 

Bereidingswijze

 

Verwarm de oven voor op 170 graden.

Prak de bananen tot een papje in een kom, voeg de eieren toe, dan de honing, en roer even door. Hak in je keukenmachine de noten. Voeg bij het beslag, het amandelmeel, bakpoeder, zout, en kaneel. Roer het goed door. Roer er dan de noten door. Neem een cake blik, en bedek dit met bakpapier, en doe het beslag erin.
Zet de cakevorm in de oven en bak het bananen brood in 50-55 minuten gaar.
Haal het bananen brood vervolgens uit de oven, laat iets afkoelen en snijd vervolgens in plakken. Je kan het een paar dagen in je koelkast bewaren.